Webdesign

Responsive webdesign

Is jouw website louter de online doorslag van je visitekaartje? Jammer! Meer dan ooit moet een website je bedrijfsactiviteit weerspiegelen én versterken. Het is een belangrijk communicatiekanaal, dat je heel wat potentiële klanten kan opleveren.

Een website van enkele jaren oud belandt ongetwijfeld in de categorie ouderwets. Internettrends volgen elkaar razendsnel op. Duidelijke call-to-actions, visuele blokken en linken naar eventuele sociale media zijn vandaag een absolute must.

De Witte Communicatie laat je mee surfen op het succes van nieuwe trends.

  • Scrollen is hip, zelfs tot in het oneindige! Het is gebruiksvriendelijker dan een tekst boordevol linken. Vandaar ook het succes van de one-page websites. Zorg wel dat de belangrijkste content boven de vouw zichtbaar is.
  • Met de opmars van smartphones en tablets is responsive webdesign de standaard. Zeker nu Google responsive sites naar voren schuift in zoekresultaten. Zorg dat je content zich automatisch aanpast aan het type device waarmee je bezoeker jouw website bekijkt.
  • Witruimte laat je site ademen. Op smartphones en tablets kan een website al snel druk overkomen. Met voldoende witruimte rond bepaalde content creëer je rust én leg je er de nadruk op.
  • Less is more. Ook in webdesign wordt dit principe alsmaar vaker toegepast. Zware websites met grote, donkere kleurvakken maken plaats voor strakke en minimalistische ontwerpen.
  • Online communicatie gebeurt op meerdere platformen. Door de integratie van social media badges toon je de surfer de weg naar meer informatie over jou of je merk.
  • Val op met typografie. De tijd dat je op het web zowat overal dezelfde typografie zag, ligt achter ons. Bedrijven moeten onderscheiden. Moderne web fonts geven ontwerpers een ongekende experimenteervrijheid. Doe er jouw voordeel mee.

Naast het ontwerp is ook de technische kant van je site een belangrijke component. Hoewel niet zichtbaar bepaalt deze onderbouw of je website gemakkelijk gevonden wordt door Google. Onmisbaar in de hedendaagse wereld! Wil je zelf werken aan je SEO-optimalisatie of is het stilaan tijd voor een nieuwe site? Aarzel dan niet en vraag bij ons je SEO-analyse aan.