25 ideeën voor facebookposts

Weet je niet wat of hoe je moet posten op je facebookpagina? Dan hebben wij de ideale lijst voor jou! 25 ideeën die je uit je schuif kan toveren wanneer je een inspiratieloos moment hebt.

  1. Voor de hand liggend en toch noodzakelijk: de laatste nieuwtjes van je bedrijf. Is er een nieuwe medewerker, een nieuwe website, een nieuw product of een bepaalde actie? Post dit dan gerust op je pagina.

    Els 20 jaar in dienst
  2. Misschien al wat cliché, maar toch oh zo leuk: speel in op gekke feestdagen. Of het nu internationale vrouwendag, toiletdag of wafeldag is, je kan er met je producten of merk vast wel een leuke inhaker op bedenken. Begin je voorbereiding op tijd en kijk alvast op days of the year om te weten welke leuke feestdagen in het verschiet liggen.

  3. Laat je inspireren door Pinterest. Grasduin door de ontelbare beelden, quotes, infographics of tips en zoek iets wat jij kan delen. Vergeet wel je bronvermelding niet…

  4. Heb je een archief van artikels of blogposts, ga dan voor recyclage. Er is niets mis met het opnieuw posten van bestaand materiaal. Integendeel, het verlengt alleen maar de aandacht die eraan gegeven wordt.

  5. Vraag je fans om advies. Ben je bezig met een nieuw product en twijfel je tussen een naam of kleurkeuze? Vraag het dan gewoon! Jouw volgers vinden het leuk om betrokken te worden bij je bedrijf en jij weet ineens wat zij graag willen.

  6. Deel een testimonial van je klanten. Dat kan een tekst met foto zijn, maar ook een video. Nog beter is dat tevreden klanten zelf hun testimonials posten.

  7. Geef je bedrijf een gezicht. Zet bijvoorbeeld elke maand een personeelslid in de kijker. Zo leren je fans de mensen achter het bedrijf kennen en krijg je een humaner karakter.

  8. Think out of the box en ga op een creatieve manier om met je producten. Post een onverwacht of creatief gebruik van jouw product. Hilarische momenten verzekerd. Vergeet ook geen ideeën te vragen aan je fans!

  9. Krijg je veel vragen? Maak dan een FAQ aan en beantwoord op je facebookpagina ook enkele veelgestelde vragen.

  10. Werkt altijd: een quote. Dat kan een humoristische, inspirerende of motiverende quote zijn. Zeker als het op een leuke manier vormgegeven wordt, is succes verzekerd.

  11. Gun je volgers een blik achter de schermen. Dat kan door beelden van je productie, interne meetings of personeelsfeestjes. Je fans volgen graag mee.

    Facebook Oben: opnames Reynassist
  12. Een tip hier of daar weet ook altijd de interesse te wekken. Bedenk wat jouw volgers nuttige informatie zouden vinden en herverpak dit in tipvorm. Ook van ons nog een extra tip: zorg voor een (willekeurige) nummering en je tip krijgt meteen meer om het lijf.

  13. Leuk voor de grafische mensen: ga aan de slag met fotomateriaal en verwerk je merk, je producten of je url hierin. Dat kan met een kerstbeeld, maar evengoed met een beeld dat inspeelt op de actualiteit.

  14. Zijn je fans actief bezig met je merk? Ideaal. Gebruik fanfoto’s die jouw merk of product in de kijker zetten en post ze op je eigen pagina.

  15. Als zowel je doelpubliek als jij op Pinterest zitten dan kan je simpelweg je eigen Pinterestbord delen.

    Pinterest op Facebookpagina Di Legno
  16. Bij een hot en trending topic dat rechtstreeks met je bedrijf en zijn werking te maken heeft kan je een (kranten)artikel posten. Je kan eventueel een Google Alert instellen om op de hoogte te blijven.

  17. Ga op zoek naar of maak een infographic.

  18. Duik in de geschiedenisboeken en post een foto van je eerste website, een eerste prototype, een oud logo of een oude personeelsfoto.

  19. Snuister in je Google Analytics account op zoek naar contentideeën. Hierin vind je terug welke pagina’s of topics het meest bekeken worden door je doelgroep en kan je inspiratie putten.

  20. Nog een leuke voor zowel jezelf als je fans: houd een fotowedstrijd. Laat je fans (gekke) foto’s maken, insturen en stemmen op de beste. Of kies zelf de winnaar uit. Post je nadien ook nog eens de winnende foto, dan heb je ineens twee posts.

  21. Doorzoek YouTube en vind de geschikte video voor je fans.

  22. Recycleer oude nieuwsbrieven en post een link naar een vorige editie. Het kan je misschien zelfs nog een paar nieuwe abonnees op je nieuwsbrief opleveren.

  23. Organiseer je een event of ga je naar één? Post dan wat foto’s op je tijdlijn. Gebruik je ook nog eens de hashtag van het event, dan wordt je bericht maximaal vertoond.

  24. Stel eens een vraag aan je fans. Geen vraag waar je een langdradig antwoord voor nodig hebt, maar een simpele vraag die eenvoudig te beantwoorden is. Ideaal voor de interactie met je fans.

  25. Geef een sneak peek. Ben je bezig met iets nieuw? Laat dan een stukje zien of een deel van de doos zodat je de interesse van je fans weet te wekken.