Het ABC van content marketing

Als communicatiebureau prediken we al jaren het belang van goede content. Met de opmars van alle mobiele apparaten worden consumenten dagelijks bestookt met een immense hoeveelheid boodschappen van vrienden, kennissen en bedrijven. Opvallen in dit overaanbod aan informatie doe je meer dan ooit met goede content. En met goed bedoelen we: inhoudelijk sterke, betrouwbare, relevante content die naadloos aansluit bij de leefwereld van jouw doelgroep.

We horen je al denken: “Hoe begin ik daar nu aan?”. We helpen je op weg met het ABC van content marketing. En nu we toch al content maken, doen we er nog een D en E bij!

  • Ambitie

    De basis van ieder communicatieproject is een duidelijk plan. Zet je geen doelstellingen uit, dan weet je ook niet waartoe je project moet dienen. Beslis ook of je de uitwerking intern aanpakt of liever uitbesteedt aan een externe partij. Na een briefing over jouw verwachtingen en alle nodige bedrijfsinfo gaat die voor jou aan de slag.

  • Bedenk

    Creëer content. Telkens het warm water opnieuw uitvinden hoeft zeker niet. Zoek eens uit wat je in je bedrijf al hebt liggen aan informatie, ontdek welke onderwerpen leven bij je doelgroep en wat hen interesseert.

  • Curate

    Of anders gezegd: zoek informatie op het internet en selecteer wat je bruikbaar vindt voor je bedrijf en doelgroep. Voorzie daarbij wel een bronvermelding. Bestaande content kan je, al dan niet opnieuw verpakt, ook hergebruiken. De ultieme vorm is ‘newsjacking’: inspelen op de actualiteit. Onderwerpen die leven in de maatschappij of bij je doelgroep mag je gerust ook langer toepassen.

  • Deel

    Verspreid je boodschap. Denk hierbij in functie van je doelgroep(en) en spoor de kanalen op die hen het best bereiken. Vergeet zeker ook je e-nieuwsbrieven niet!

  • Evalueer

    Kijk terug naar je ambitie. Wat wou ik bereiken en lukt dat ook? Haal ik de vooropgestelde clicks, conversies of inschrijvingen? Met andere woorden, meet wat je doet en schaaf eventueel je doelstelling bij.

Coolblue op Facebook KLM op Facebook