Content is King - Hoe reclame vrije content de beste reclame kan zijn

We leven in een tijdperk waarin er onophoudelijk gecommuniceerd wordt. Van de wekkerradio die opspringt bij het ontwaken tot de televisie die ons goedenacht wenst. We worden continu geconfronteerd met allerlei boodschappen. Om hier als onderneming tussenuit te springen is vaak een heus vraagstuk.

Het antwoord op dit vraagstuk is content. Om uw boodschap op te laten vallen te midden van het spervuur van boodschappen waarin de consument dagelijks terecht komt is dus inhoud nodig. Bestook de consument niet langer met eindeloze reclame, maar zorg voor inhoudelijk sterke en bovenal betrouwbare informatie. Content die voor hem interessant is en die aansluit bij zijn verwachtingen.

Kortom, maak van uw boodschap een verhaal. Een consistent verhaal waarbij deskundigheid en betrouwbaarheid de fundamenten zijn van de opbouw van de relatie met uw klant. Een verhaal dat uw merknaam weet te verstevigen in zowel de klassieke als in de nieuwe media. Een verhaal dat net datgene vertelt waar de consument naar op zoek is.

Bekijk ten slotte in uw nieuwe communicatiestrategie via welke kanalen u de verhalen de wereld instuurt. Valt de boodschap meer op in de bestaande print media of trekt u meer de aandacht als u een eigen medium maakt? Hoe kan het verhaal integreren in de eigen website? Is het nodig om in te zetten op blogs of social media?