Mobiel wordt mainstream in 2013

Wereldwijd worden er elke dag meer smartphones verkocht dan dat er baby's geboren worden. Trendwatchers en experts zijn het er allemaal over eens: 2013 wordt dé doorbraak van mobiel internet. Consumenten willen het maximum uit hun mobiele apparaat halen, overal én op elk moment van de dag.

Vaarwel desktop?!

Sinds de uitvinding van de personal computer in de jaren ′80 evolueerde de technologie met grote sprongen. De gigantische computerkasten moderniseerden tot compacte laptops, notebooks… en de trage inbelverbindingen maakten plaats voor supersnel internet. Surfen op het net werd dankzij tablets en smartphones toegankelijk voor iedereen, op eender welke plaats en op eender welk moment van de dag. De directe toegang tot Facebook- Twitter- en Instagramaccounts maakt dat deze mobiele apparaten vaak een verlengstuk van ons sociale leven vormen. In sommige gevallen zelfs zo erg dat we kunnen spreken van “nomophobia”: de angst om zonder mobiele telefoon te zitten.

Welkom mobile?!

Recent onderzoek toonde aan dat 40 % van de tweets en 33 % van de Facebookposts van een mobiel apparaat afkomstig zijn. Tegen eind 2013 zal zelfs de helft van alle commerciële e-mails via deze apparaten geopend worden.

Als bedrijf is het dan ook belangrijk te erkennen dat mobiele gebruikers andere gebruikersbehoeften hebben dan desktop gebruikers. Met dit uniek medium kan men doelgroepen perfect bereiken, op verschillende momenten van de dag, met content aangepast aan het gedrag en de locatie van de consument. Of om het met de woorden van de Mobile Marketing Association te zeggen: “Nothing gets you closer to your customers than mobile!”.

Mobile marketing

Organisaties spelen hier dan ook best op in door hun communicatiekanalen te optimaliseren en mobile te integreren in hun marketingplan. Content op een aantrekkelijke, creatieve manier presenteren wordt steeds belangrijker. Responsive design is hier een mooi voorbeeld van. Zodra u een website bezoekt, controleert deze met welk apparaat u surft. Afhankelijk hiervan zal uw website een andere look en feel krijgen die het voor u makkelijker en overzichtelijker maakt. Zo verhoogt de gebruikerservaring en de kans op eventuele conversie.

Advies?

Dankzij onze ervaring en het continu volgen van trends kan De Witte Communicatie u helpen met deze moderne manier van communicatie.