Mobiele sites krijgen voorrang in Google Zoekresultaten

Ben je nog aan het twijfelen of je wel wil investeren in een nieuwe site? Dan is nu het moment daar om je site om te schakelen! Vanaf 21 april 2015 gaat Google de “mobile-friendliness” van sites zwaarder laten doorwegen bij het bepalen van de ranking van de zoekresultaten.

Google blijft, zoals altijd, redelijk vaag over hoe “mobile-friendly” sites nu juist die voorrang gaan krijgen. We kunnen uit de persmededeling alvast afleiden dat de grootste verandering plaats gaat vinden in de zoekresultaten op mobiele toestellen. Zo krijgen de mobiele gebruikers niet alleen relevante info (het kenmerk van Google), maar krijgen ze ook info die perfect leesbaar is op hun toestel.

Waarom nu?

Sinds de doorbraak van mobiel surfen stijgt het aantal zoekopdrachten op mobiele toestellen jaarlijks. In 2015 verwacht men zelfs dat het aantal mobiele zoekopdrachten die van desktop gaan overstijgen. Interessant om weten is dat het aantal desktopzoekopdrachten ondertussen niet in aantal afneemt ten opzichte van de voorbije jaren. De mobiele searches zijn dus extra zoekopdrachten die vroeger niet gebeurden.

Wat is mobiel?

Omdat onderzoek heeft aangetoond dat het gedrag van iemand die op een tablet werkt of surft zeer sterk lijkt op dat van een desktopgebruiker bedoelen ze met mobile mensen die surfen via hun smartphone. En die smartphone wordt vooral gebruikt voor het checken van de mails, het gebruik van zoekmachines en het bezoeken van sociale netwerken.

En mijn site?

Via Webmaster Tools kan je websitebouwer eenvoudig nagaan of je site “mobile-friendly” is. Kan je je nieuwsgierigheid niet bedwingen? Dan kan je via deze link kijken hoe het zit met jouw website.

Bron

marketingfacts