Negatieve commentaar op social media. Wat nu?!

Vele bedrijven overwegen om de eerste stappen op social media te zetten of hebben dit reeds gedaan. Ideaal om met (potentiële) klanten in een andere context én op een andere manier te communiceren. Maar wat met negatieve reacties en commentaar? Voor vele bedrijven dé reden om de overstap naar social media toch (nog) niet te maken. Gelukkig weet De Witte Communicatie raad!

We werkten voor jullie een infographic uit die je verschillende mogelijke commentaren laat zien en hoe je hier als bedrijf het beste op kan reageren. Zo zit je nooit meer met je handen in je haar als iemand zich op je facebook- of twitterpagina negatief uitlaat.

Ontdek de opportuniteiten

Een snelle aanpak van een klacht van een ontevreden klant biedt jouw bedrijf heel wat kansen om deze klant toch een positieve indruk van je merk en diensten te geven. Een eerlijke, oprechte aanpak die oplossingsgericht is hierbij je belangrijkste wapen. De extra tool in je wapenkit? Een humoristische noot waar het gepast is. De ervaring leert dat deze klanten, bij een juiste aanpak, ondanks hun slechte ervaring toch een ambassadeur van je merk kunnen worden. Iets wat onderstaande voorbeeld je aantoont.

Jelle bestelt een koelkast bij Coolblue, maar krijgt de verkeerde geleverd. Daarna zijn er meerdere bezorgingsproblemen waardoor de koelkast beneden in de gang blijft staan in plaats van op het eerste verdiep… Na vier dagen komt Coolblue met een oplossing én… een gevulde koelkast!
http://debestesocialmedia.nl/hoe-webwinkel-coolblue-reageert-op-een-klacht-over-een-koelkast/