2012: Trends in marketing

  • Vele kleintjes maken een grote impact

    Bedrijven gaan inzien dat ze niet langer moeten focussen op één of twee grote mediakanalen. 2012 wordt het jaar waarin verschillende media gebundeld worden tot één groot geheel. Dit van website over social media naar traditionele media zoals print, tv of radio.

  • De gebruiker bepaalt de content

    User-generated content is ons marketeers al lang niet meer vreemd. Maar in 2012 zal de impact hiervan nog meer toenemen. Of het nu gaat om een YouTube-film waarin een bepaald product gebruikt wordt, of iemand die zijn ervaringen deelt binnen zijn online community, de content van een bestaande of potentiële klant zal meer dan ooit naar waarde geschat worden.

  • De shopper verplaatst zich

    Het aantal mensen dat aankopen doet via hun smartphone blijft toenemen. De bedrijven die durven investeren in mobiele marketing zullen als eerste genieten van de return die onze mobiel-shoppende-consument ongetwijfeld met zich mee zal brengen.

  • Social media, serieus?

    Het is geen verrassing dat er voor bedrijven veel potentieel zit in de sociale netwerken die tot stand komen. Een nieuwe manier om in contact te komen met bestaande of potentiële klanten! Maar vanaf 2012 zullen deze nieuwe mediavormen echt serieus genomen worden en ook effectief ingezet worden als belangrijk onderdeel van het marketingplan. Niet alleen grote multinationals, maar ook de kmo's gaan eindelijk het nut ervan inzien.

  • Lachen, u wordt gefilmd!

    Lezen? Nee toch! Ik kijk wel even naar een knap geanimeerd filmpje. Meer dan ooit zullen video's een belangrijke vorm van communicatie worden. Het is trouwens ook de ideale manier om ‘viral marketing’ te stimuleren via de sociale netwerken.