Make-over Mijn Verstandige Verbouwing

Twee jaar na de lancering werd het print-on-demand magazine van de uitgeverij Verstandig Bouwen onderworpen aan een volledige restyling. Doel van de opdracht was een uitgesprokenere magazinelook te ontwikkelen. Eerste werkpunt: de cover, het “gezicht” van het magazine. De facelift gaf de personaliseerbare coverfoto de hoofdrol, plaatste het thema meer in de kijker en zette de rubrieken in een ondergeschikte rol. Voor het kleurgebruik grepen we terug naar de basiskleuren in de huisstijl van de uitgeverij. De twee blauwtinten van het logo werden dan ook  de hoofdkleuren voor het magazine.

Ook het binnenwerk werd grondig aangepakt. Witruimte, ruimte voor foto’s en het gebruik van slechts drie kleuren in het binnenwerk zorgen voor de nodige rust die de focus op de inhoud van het magazine legt. Doordat het een print-on-demand magazine is, wordt die inhoud wekelijks geupdated en aangepast alvorens het gedrukt wordt. Zo hebben de lezers steeds de laatste nieuwe informatie.

Ben je benieuwd naar het resultaat of ben je zelf aan een (ver)bouwproject bezig en kan je wel wat extra info gebruiken? Surf dan snel naar www.verstandigbouwen.be.