Social media Brouwland Biercompetitie

Brouwland Biercompetitie op YouTube en Facebook
Instructiefilmpje met Peter Van Asbroeck

Consumentgerichte aanpak met video

Om aan te tonen dat je eigen bier brouwen niet alleen hip, maar ook zeer eenvoudig is, maakten we een reeks instructiefilmpjes met Peter Van Asbroeck. De filmpjes kwamen op een gepersonaliseerd YouTubekanaal. Dat werd de voorbije edities van de Brouwland Biercompetitie intensief ingezet toen de campagne via viral video’s en uitzendingen in samenwerking met zo goed als alle regionale zenders in België werd gevoerd.

Daarnaast zetten we enkele jaren geleden een Facebookpagina op die doorheen de jaren uitgroeide tot het hart van de campagne. Zo voorziet De Witte communicatie elke week (leuke) biergerelateerde posts en houden we de actualiteit nauw in de gaten om onze posts hierop af te stemmen. Tijdens de competitie werken we ook elk jaar een fotowedstrijd uit waarbij de finalist die de meeste stemmen/likes op zijn bieretiket behaalt een kleine voorsprong heeft in de grote finale.

Bezoek de Facebookpagina 
Bezoek het YouTubekanaal 
Lees de case!