Budé: een geïntegreerde communicatieaanpak

Met een brede waaier van communicatiemogelijkheden is de juiste actie voor de juiste doelgroep selecteren niet altijd even gemakkelijk. Vandaar dat Budé, een containerbouwer die naast gespecialiseerd maatwerk ook kant-en-klare oplossingen aanbiedt, De Witte Communicatie erbij haalde. Samen bekeken we de algemene communicatie- en salesaanpak en duidden we verbeterpunten aan. Het uiteindelijke resultaat van de oefening? Een goed gevuld orderboek!

De basis: huisstijl

De mix van verschillende kleuren, nu eens bijna groen, dan weer geel, en verschillende versies van de typerende striping verhinderden dat Budé zich positioneerde met een herkenbare huisstijl. Hier was het een kwestie de puntjes op de i te zetten. Het logo werd lichtjes aangepast en kreeg de steun van een sterke baseline. De basiskleuren ondergingen een minieme verandering. Deze elementen en de striping werden vastgelegd in een huisstijlhandboek. Een handig document dat vanaf nu de leidraad wordt voor alle communicatie-uitingen.

Branding Budé

Online scoren met een vernieuwde website

Een facelift van de website verving de dominante zwarte kleur en introduceerde de aangepaste huisstijl ook online. Er werd een marktgerichte benadering gehanteerd bij de voorstelling van de oplossingen die Budé aanbiedt.

Responsive website van Budé

Proactieve salesaanpak

Projecten of bestellingen die vanzelf binnen komen… Een ideale situatie die voor vele bedrijven ondertussen een utopie is geworden. Ook bij Budé werd besloten om de salesaanpak te hervormen. Dankzij een intensieve salestraining met Inventi werd een proactieve benadering geïntroduceerd om nieuwe projecten binnen te halen. Met succes. Het orderboek liep op enkele maanden tijd vol.

Een handig salesinstrument

Om de verkoop verder te ondersteunen werkten we een corporate brochure uit. Een compact overzicht van alle diensten, oplossingen en referenties. Daarnaast zal de brochure ook op beurzen uitgedeeld worden aan potentiële klanten. Met andere woorden: een onmisbaar instrument om het bedrijf op de juiste manier voor te stellen aan potentiële klanten.

Extra leads via Adwords

Als ondersteuning voor de vernieuwde salesaanpak lanceerden we een Adwordscampagne. Dit versterkt de online aanwezigheid van Budé bij zoekopdrachten die rechtstreeks met hun core business te maken hebben.

Einde van het verhaal?

Neen, integendeel. Samen met Budé wil De Witte Communicatie blijven innoveren. Zo starten we binnenkort aan een fotodatabank waarin alle referenties van Budé gebundeld worden. Ook e-mailings en een folder voor de verhuur van containers staan nog op de planning.