Knauf en De Witte Communicatie verenigen stukadoors online

ZONHOVEN – Zoals veel bedrijven werkt Knauf, als fabrikant van gipspleisters voor de bouw, in een hoogcompetitieve omgeving. Hoe spring je dan creatief om met de stijgende concurrentie? Een kolfje naar de hand van De Witte Communicatie!

Een grondige analyse vooraf leidde tot een tweeledig plan. “Essentieel was het binden van de huidige generatie stukadoors aan Knauf en het aantrekken van nieuwe vakmensen. Anderzijds moesten zoveel mogelijk bouwheren, projectontwikkelaars en architecten hun weg vinden naar de Knauf-stukadoors. Het totaalconcept Mijn Stukadoor/Mon Plafonneur bundelt beide invalshoeken”, aldus Bart De Witte.

Mijn Stukadoor/Mon Plafonneur

De rode draad? Een nieuwe portaalsite die de hele stukadoorsbranche verenigt. Particuliere (ver)bouwers, projectontwikkelaars, architecten… zijn slechts één muisklik verwijderd van hun (Knauf)stukadoor!

De gebruiksvriendelijke zoekfunctie is de kern van de site. Bezoekers kunnen via hun postcode of provincie in een mum van tijd professionele Knauf-stukadoors opsporen én contacteren. Zitten ze met vragen over pleisterwerken? Dan bieden de tips & tricks en FAQ's vast soelaas.

Webdesign mijnstukadoor.be

Stukadoors

Ook voor de stukadoors blijkt het platform een welkom initiatief. Ze kunnen zich online positioneren en komen in contact met potentiële klanten.

Elke stukadoor krijgt zijn eigen microsite met persoonlijke url, waarop hij eenvoudig zijn profiel extra in de kijker kan zetten. Denk maar aan het bedrijfslogo en referentiefoto's. Ondervond hij hierbij toch problemen? Dan kon hij steeds terecht op het gratis 0800-nummer dat in de aanvangsfase door De Witte Communicatie bemand werd. Vanzelfsprekend kon mailen ook …

Zo'n 2000 stukadoors werden via een direct mailcampagne (in html en print) ingelicht over Mijn Stukadoor/Mon Plafonneur. Met hun persoonlijke login konden ze hun profiel nakijken en aanvullen. Elke stukadoor die hier ook effectief mee aan de slag ging, kreeg gratis een gepersonaliseerde souspull van Knauf.

Brief en souspull Knauf

Spread the news

Het opzetten van zo'n platform is één ding, maar wat als niemand weet dat het bestaat? Een terechte bedenking! De Witte Communicatie vatte de koe bij de horens met een geïntegreerde campagne.

De boodschap?
Op zoek naar een stukadoor? Surf naar www.mijnstukadoor.be.

Kort, krachtig en makkelijk te onthouden!

De Witte Communicatie heeft een brede waaier aan communicatiemiddelen ingezet:

Online

  • Uitgebreide Google Adwords campagne
  • Berichten via nieuwsbrieven van www.livios.be & bannering
  • Bannering op www.knauf.be

Offline

  • Flyeren met postkaarten tijdens Batibouw 2013
  • Advertenties in Verstandig Bouwen, dé gratis (ver)bouwgids van België
  • In-shop displays met brochures bij Knauf-verdelers
  • Roll-ups en infobrochures tijdens opendeurdagen bij verdelers en stukadoors
  • Regionale tv in Vlaanderen en Wallonië: 10" spots gedurende 1 week tijdens en na Batibouw 2013
Folder en postkaart Knauf