Een echte Oben. Pure Kunst!

Met deze slogan voert Oben, een fabrikant van aluminium ramen, deuren en veranda’s uit Zonhoven, al enkele jaren zijn reclamecampagne. Om de bekendheid van deze slogan te bewaren, zochten we voor de nieuwe campagne een concept dat kadert binnen dit kunstthema. Met “Ceci n’est pas une fenêtre” slaagden we erin de ramen van Oben tot ware kunstwerkjes te verheffen.

Uitwerking campagne

Het nieuw campagnebeeld, een knipoog naar de Belgische schilder Magritte, werd intensief ingezet in klassieke printadvertenties en op de bestickering van de bedrijfswagens. Ook tegen de glazen toonzaal kreeg de slogan een prominente plaats als eyecatcher voor voorbijgangers. En de fotowand trekt het concept succesvol door tot in de toonzaal. Elke bezoeker kan zich voor de herkenbare blauwe lucht laten fotograferen met een echt raamprofiel van Oben. De foto’s verschijnen nadien op de Facebookpagina.

Campagne Oben

Focus op actiedagen

Zowel in het voor- als najaar organiseert Oben twee actiedagen in samenwerking met Reynaers Aluminium. Tijdens deze dagen zijn er speciale acties en is de toonzaal ook in het weekend open. Het moment bij uitstek om alle communicatieacties rond te organiseren.

Actiedagen Oben

Crossmediaal uitgezet

Het succes van de campagne zit in zijn ruim draagvlak: printadvertenties in Het Belang van Limburg, De Zondag en Sjiek, een radiospot op radio2 Limburg en tv-spotjes op de lokale televisie in Limburg, de Antwerpse Kempen en Vlaams Brabant.