SeaNet: een totale communicatie-aanpak met luxueuze afwerking

Met een krappe en snel naderende deadline voor een beursdeelname klopte SeaNet bij De Witte Communicatie aan. Alle communicatie-uitingen, gaande van de huisstijl over brochures en de website tot en met de beursstand, moesten in minder dan twee maanden uitgewerkt worden. De totaalaanpak was hierbij essentieel aangezien SeaNet de beurs wilde aangrijpen om het businessconcept van shared ownership bij luxejachten van 28 meter tot 40 meter in de Europese markt te zetten.

Het startpunt

Elke communicatievorm kent zijn startpunt in de huisstijl van het bedrijf en dat was bij SeaNet niet anders. Het Amerikaanse logo werd lichtjes herwerkt tot een uitgepuurdere versie die beter past in de Europese context. Daarna werkten we de volledige huisstijl (naamkaartjes, briefpapier, omslag, vriendelijke groetenkaart en notablokken) uit. We kozen voor een sobere stijl. Opvallen doen we dit keer liever met de keuze van de papiersoort en een luxueuze afwerking. Hiervoor gebruikten we de ‘heaven 42’ reeks van Igepa die zijdezacht aanvoelt.

Logo's SeaNet Huisstijl SeaNet

De beursstand

Wie droomt er nu niet van zijn eigen luxueus jacht op een toplocatie in de Middellandse Zee? Om ook de beursbezoekers te laten wegdromen werkten we in samenwerking met het Genkse Deusjevoo de stand uit. Het houten latwerk moet bezoekers nieuwsgierig maken naar wat zich in de stand afspeelt en het bootgevoel versterken. Net zoals de witte kleur die typerend is voor luxejachten. Exterieur- en interieurbeelden gecombineerd met een filmpje met luchtbeelden maken de voorstelling van de jachten compleet. Bezoekers aan de stand kunnen hun materiaal eenvoudig wegsteken in de papieren draagtas die we speciaal voor SeaNet maakten.

Beursstand SeaNet
Draagzak SeaNet

Wegdromen met luxueuze brochures

Fotomateriaal met een staalblauwe hemel, een stralende zon of een luxe interieurbeeld nodigt uit om te vergroten en in al zijn glorie te laten zien aan potentiële klanten. En dat hebben we ten volle benut! We ontwierpen een corporate brochure die dankzij de afwerking met blauw lint op de rug, de blauwe schutbladeren en de extra vernis een luxueuze uitstraling krijgt. Het buitenformaat maakt dat de foto’s de ster van de brochure zijn en iedereen zich meteen met een cocktail in de hand op het dek van het jacht waant. Een liggend drieluik geeft een verkorte versie weer van de brochure en kan vlot uitgedeeld worden tijdens de beurs.

Luxebrochure SeaNet
Drieluik SeaNet

Gloednieuwe website

Het totaalpakket voor de beurs werd afgerond met de nieuwe website. Naast alle informatie die ook in de brochures staat zijn hier extra FAQ’s en fotomateriaal voorzien. Volledig responsive gemaakt krijgt eender welke bezoeker steeds het jacht van zijn dromen in een optimaal formaat te zien.

Webdesign SeaNet