Elk serieus digitaal marketingbureau is Google Partner. Dat houdt in dat de personen die aan jouw advertentiecampagnes werken een bepaald competentieniveau hebben dat jaarlijks getest wordt door een reeks examens én dat het bureau nauwere banden met Google heeft. Via extra opleidingen en ondersteuning zijn deze Partners steeds op de hoogte van de laatste nieuwigheden en krijgt jouw campagne de garantie op de beste opvolging.
Voor je begint te adverteren stel je best een aantal doelstellingen voorop. Op basis hiervan kan de campagne nadien bijgesteld worden en kan je het succes ervan gaan bepalen. Vraagt je bureau niet naar je doelstellingen of verwachtingen, dan is dat al een waarschuwingsteken voor de kwaliteit die zou kunnen volgen.
Meetbaarheid is één van de troeven van digitale marketing. Bij Google Ads gaat dat door middel van conversies (welke acties wil je dat jouw potentiële klant doet). Dit kan vanalles zijn zoals een telefoontje, inschrijven op een nieuwsbrief, iets in het winkelmandje leggen, een aankoop afronden, een contactformulier invullen… Geen ingestelde conversies geeft je geen data om bijvoorbeeld de kosten en resultaten te kunnen bepalen. En dat zijn de zaken die jij als klant juist wil weten.
Het opzetten van een Google Adsaccount is niet altijd even eenvoudig. Hoe pak je internationale campagnes aan, hoe controleer je waar welk budget naartoe gaat en hoe stel ik mijn zoekwoorden in zodat ik niet tegen mezelf ga concurreren. Een goed bureau hanteert een duidelijke structuur, zorgt voor niet te veel zoekwoorden, uitsluitingszoekwoorden en weet de extensies optimaal te benutten. Vraag dus zeker eens toegang tot je campagne en kijk dit na of laat het door een second opinion eens controleren.
De complexiteit, maar ook tijdsgebrek kan één van de redenen zijn waarom je Google Ads uitbesteedt. Je verwacht dan ook dat jouw bureau bezig is met jouw campagne en dat er regelmatig activiteit is in jouw account. Of dat nu regelmatig kleine wijzigingen zijn of om de zo veel tijd grote aanpassingen, er moet actie ondernomen worden om jouw resultaten optimaal te houden. Ga dus zeker eens in de wijzigingsgeschiedenis kijken of er ook effectief iets verandert in jouw campagne.