Bij TikTok draait het vooral rond creativiteit en entertainment. Gebruikers maken korte video’s van 3 tot 15 seconden onder het motto ‘hoe gekker, hoe beter’ en laten hun talenten zien met activiteiten zoals dansen, zingen of skateboarden. In tegenstelling tot Facebook wordt TikTok dus niet zozeer gebruikt om met elkaar te communiceren maar eerder voor creatieve uitingen. Je kan een video gemaakt met TikTok wel gemakkelijk doorzetten op je andere sociale mediakanalen.
Hoewel TikTok soms wordt afgeschilderd als een app voor kinderen, komt daar snel verandering in en zal je op de tijdlijn ook veel filmpjes van dertigers en veertigers tegenkomen. Door de toenemende populariteit van TikTok is het ook een interessante optie geworden om toe te voegen aan je huidige marketingmix.
Wil je al meteen beginnen aan je TikTok-avontuur? Maak dan een bedrijfsaccount aan en denk alvast na over het type content dat je wil plaatsen want die is natuurlijk anders dan op Facebook, Instagram of YouTube. Op TikTok is het vooral belangrijk dat je mensen inspireert of amuseert. Ga dus niet voor een hoge productiekwaliteit, maar maak filmpjes die natuurlijk ogen tussen alle andere content en jouw doelgroep aanspreken. Het gaat dan meestal om een dansje of een andere taak die je moet uitvoeren.Zo worden jouw video’s sneller doorgestuurd of als favoriet aangeduid waardoor het algoritme van TikTok ze aan nog meer mensen zal tonen.
Één van de populairste features zijn de challenges. Dat zijn uitdagingen die bedacht worden door gebruikers, influencers of merken.
Sinds kort kan je ook adverteren op TikTok. Hiervoor heb je de volgende mogelijkheden:
Door te adverteren op TikTok kan je makkelijker je doelgroep bereiken. Kan je ook harde conversies verwachten? Die kans lijkt ons eerder klein maar je kan er wel voor zorgen dat de naamsbekendheid van jouw bedrijf of merk wordt vergroot.
Twijfel je nog om aan het TikTok-avontuur te beginnen of weet je niet goed welke content je precies op TikTok moet plaatsen? Geef ons gerust een seintje. Onze social media-experten geven je graag advies op maat.