Ford Limburg slaat de digitale weg in

Vandaag de dag zijn digitale media niet meer weg te denken uit ons leven. Zeker in de ondernemingswereld is het uitbouwen van een digitale communicatiestrategie geen overbodige luxe. Ford Limburg is het hier helemaal mee eens. Tot vorig jaar zetten de Limburgse Ford dealers vooral in op print maar in 2020 stapten ze met volle overtuiging op de digitale trein.

Digitale partner

Omdat een beginneling het in Keulen hoort donderen bij termen zoals Google Search, Google Display en social media marketing, nam Ford Limburg de wijze beslissing om op zoek te gaan naar een digitale partner. De Limburgse Ford verdelers schreven een pitch uit en nodigden drie Limburgse communicatiebureaus uit om hun ideeën voor te stellen. De Witte Communicatie was erbij en wist met een doordachte digitale strategie de opdracht binnen te halen.

Juiste focus

Begin januari hadden we met het autosalon meteen een moment met hoge aandachtswaarde om de autoliefhebbers aan te spreken. Gezien de strakke deadlines was het belangrijk om direct de juiste focus te leggen. De reclame voor het autosalon en de saloncondities lieten we over aan Ford als merk zodat wij ons konden toeleggen op reclame voor de Limburgse Ford verdelers. Het doel was immers om zoveel mogelijk verkeer naar de toonzalen van de Limburgse dealers te brengen.

Mooie mix

De digitale campagne die we voor Ford Limburg uitwerkte, bevatte zowel Google Search en Display als social media advertenties. Om verschillende doelgroepen zo efficiënt mogelijk te bereiken, deelden we de advertenties op in drie campagnes die afwisselend werden vertoond. Enerzijds werd er gefocust op de nieuwe Ford modellen waarbij we de opsplitsing maakten tussen mannen en vrouwen. Zo konden we meer inzetten op de mannelijke kopers die het merendeel van het Ford cliënteel uitmaken.

Anderzijds communiceerden we over een wedstrijd waarbij deelnemers een weekend in een Ford Kuga Hybrid konden winnen. Op die manier slaagden we erin om een mooie mix te maken van branding en conversies. Wie klikte op de advertenties kwam terecht op de gloednieuwe website die De Witte voor Ford Limburg ontwikkelde met een handige module om testritten bij een Limburgse verdeler te boeken.

Resultaten

Na twee maanden kunnen we een positieve balans opmaken. Facebook ads bleek in dit geval het kanaal met de beste resultaten. Er kwamen meer dan 570 wedstrijddeelnames en 120 boekingen voor een testrit uit. Ook via Google Search en Google Display kwam er heel wat verkeer naar de website zodat er zowel in januari als februari een constante stroom aan conversie bleef behouden. 

  • Social Media
  • Google Ads
  • Website
Ford Limburg slaat de digitale weg in
Ford
Silentis