Over de plaats van je CTA’s discussiëren we niet meer: dat is above the fold. In de eerste oogopslag zichtbaar. Zijn telefoontjes interessant, dan zet je je telefoonnummer ook best bovenaan elke webpagina. Andere tips om je CTA’s te verbeteren zijn:
De waarde die jij je bezoeker biedt, moet onmiddellijk duidelijk zijn. Dat kan in tekstvorm, maar ook door middel van cijfers of icoontjes. Vaak is het een combinatie van beide. Jouw waardepropositie ondersteunen kan door middel van getuigenissen van anderen. Met testimonials, maar ook cijfers waaruit blijkt dat je waarmaakt wat je vertelt. Zeer belangrijk aangezien we bij onze beslissingen psychologisch onbewust vertrouwen op en kijken naar anderen.
Een bedrijf dat vertrouwen uitstraalt, moet een bepaald aantal factoren hebben op de website. Volgens een studie zijn er 6 sleutelfactoren:
Bevestigd door conversiespecialist Karl Gilis: haal alles weg wat de aandacht afleidt. Dat wil zeggen geen filmpjes, geen carrousel met beelden die mekaar afwisselen, geen paginabrede banners… Focus op de boodschap die je wil uitdragen.
Niets dat meer aanzet tot actie dan het gevoel dat je bijna te laat bent. Dat is ‘the sense of urgency’. Een klok die aftelt of een “nu of nooit”-gevoel helpt soms om twijfelaars over de streep te trekken.
Samen kijken waar jouw website beter kan scoren op vlak van leadgeneratie? Contacteer ons en één van onze communicatie-adviseurs helpt je graag verder.