Hoe schrijf je een testimonial?

Mond-tot-mondreclame is al sinds oudsher het meest effectieve verkoopargument. En ook in de digitale wereld zijn gebruikerservaringen en recensies cruciaal. Heb je een aantrekkelijke website met content die aanspreekt? Dan inspireren goede testimonials je bezoekers om actie te ondernemen.

Hoe schrijf je testimonials?

Dit zijn onze 5 gouden regels.

  1. Maak het specifiek en persoonlijk
    Met getuigenissen als ‘het team van De Witte was leuk om mee samen te werken’ overtuig je geen potentiële klanten om met jou in zee te gaan. Bezoekers zullen veel meer waarde hechten aan klantenervaringen die vanuit een specifiek probleem geformuleerd zijn en waar jouw bedrijf een concrete oplossing voor kon bieden. 
  2. Illustreer je unieke verkoopargumenten
    Schrijf je op je website dat snelheid een grote troef is? Of dat je meedenkt met de klant? Laat de testimonials dat demonstreren. Identificeer tevreden klanten en stel doelgericht vragen waardoor zij jouw sterke punten mee in de verf zetten.
  3. Ontkracht twijfels bij je bezoekers
    Vertrek vanuit twijfels die jouw bezoekers mogelijks hebben. Denken ze misschien dat je te duur bent? Als je klant zegt dat hij offertes heeft vergeleken en dat jouw bedrijf het goedkoopst was, heeft dat een grotere impact dan wanneer je zelf vermeldt dat je competitief geprijsd bent.
  4. Gebruik beeldmateriaal
    Foto’s van de klanten maken een wereld van verschil. Als er nog terughoudendheid zou bestaan over de getuigenis, neemt een foto die helemaal weg. Nog beter zijn video-testimonials, als je bedrijfsactiviteit zich daartoe leent. Voor sleutel-op-de-deurbouwer Thuis Best gingen we langs in de gloednieuwe woning van hun klanten. Niet alleen zijn de klanten zelf aan het woord, je ziet ook het eindresultaat in beeld. Een testimonial én een realisatie tegelijk.
  5. Denk aan SEO
    Als je B2B actief bent, link dan de testimonial naar de website van je klant. Een extra link is op SEO-vlak goed voor jouw klant, en jij hebt er een testimonial bij. Win-win. Wil je helemaal scoren bij Google? Gebruik dan het juiste zoekwoord in de testimonial. Bouw je websites en wil je natuurlijke hoger scoren op ‘website bouwen’? Vermeld dan deze zoekterm een aantal keer in de getuigenis.
  • Content
Hoe schrijf je een testimonial?
Silentis