SOCIAL MEDIA

LinkedIn: alles wat je moet weten over gesponsorde updates

Met gesponsorde updates op LinkedIn kan je eenvoudig bedrijfsnieuws, video’s of presentaties in de newsfeed van LinkedIn-leden laten verschijnen. Hoe dat werkt, wat het kost en waar je op moet letten, dat vertellen we je hier!

Wat zijn gesponsorde updates?

Heel simpel: een advertentie bestaand uit tekst en beeld die verschijnt in het nieuwsoverzicht van LinkedIn-leden die ofwel jouw pagina ofwel pagina’s met gelijkaardige content volgen. Ze sluit naadloos aan bij de gewone newsfeed, maar krijgt wel het label ‘gesponsorde inhoud’ mee om verwarring te voorkomen.

Soorten gesponsorde updates

Er bestaan vier verschillende types gesponsorde updates.

  • Een afbeelding: één enkele afbeelding gecombineerd met tekst.
  • Carrousel: meerdere afbeeldingen waar een gebruiker door kan bladeren om je producten of diensten beter te leren kennen.
  • Video: in-feed video’s zijn beschikbaar zodra de gebruiker op ‘play’ drukt.
  • Vacature: met een jobadvertentie kan je een openstaande vacature die je op LinkedIn hebt gezet, promoten naar jouw doelpubliek.

Er bestaat ook gesponsorde content. Dit is een advertentie die niet op je eigen LinkedIn-pagina verschijnt als post.

Hoeveel kost een gesponsorde update?

Net zoals bij Google zit je in een soort veiling met andere adverteerders waarbij je een maximumprijs instelt die je wil betalen. Factoren die een invloed hebben op de prijs zijn het advertentietype (een carrousel zal duurder zijn dan een enkele afbeelding), het doelpubliek (een veelgevraagd doelpubliek kost meer omdat meer adverteerders hierop bieden) en je advertentierelevantie.

Denk ook na over je biedstrategie. Cost-per-Impression (CPM) is interessant om merkbekendheid op te bouwen, Cost-per-Click (CPC) helpt je bij een gevestigd doelpubliek kliks en conversies te verkrijgen.

3 gouden tips

  • Ga niet in overdrive: te veel advertenties leiden al snel tot verzadiging en zullen ervoor zorgen dat je doelpubliek zijn interesse verliest.
  • Testen is de boodschap: evalueer de resultaten van je gesponsorde updates regelmatig om te kijken wat werkt voor jouw doelpubliek en wat niet.
  • Beheer je budget: als je verschillende types gesponsorde updates gebruikt, kan je advertentiekost al snel oplopen. Zet de CPC- en CPM-kostenmodellen dus optimaal in en wissel eventueel tussen de twee naargelang de resultaten die ze opleveren.

Helemaal mee met gesponsorde updates? Dan kan je nu zelf aan de slag!

Wil je zeker zijn dat je het maximum uit je verschillende social mediakanalen haalt? Neem dan gerust even contact op met onze communicatieadviseurs. Zij helpen je met veel plezier je social media marketing te optimaliseren.

SOCIAL MEDIA