Het technologiebedrijf achter Setle, opgericht in november 2019, heette oorspronkelijk Homeweb. Na een financiële injectie en met extra kennis en ervaring aan boord in de vorm van mede-investeerders, stond er een sterker team achter de startup. Het werd midden 2020 dan ook hoog tijd een rebranding. Die ging bovendien gepaard met een uitbreiding van de vastgoedapplicatie. De ontwikkeling van het nieuwe logo en een nieuwe website legde Setle in de ervaren handen van onze designafdeling.
Het nieuwe logo ontwikkelden we in een flat design en kozen we bewust voor het gebruik van blauw, de kleur van het vertrouwen. Zo onderstreept Setle haar betrouwbaarheid als partner voor vastgoedmakelaars en het feit dat makelaars en kandidaat-kopers in de renovatietool kunnen vertrouwen om op basis van keiharde vastgoeddata de juiste beslissing te nemen.
Gebruikers kunnen via de renovatietool gemakkelijk alle renovatie-, notaris- of andere kosten berekenen voor de aankoop van hun droomwoning. In de vormgeving van het logo verwijzen we hiernaar met het plus- en minteken. De smiley weerspiegelt dan weer het positieve gevoel dat zowel makelaars als kandidaat-kopers ondervinden wanneer ze via Setle eenvoudig en snel de koop- en verbouwkosten in kaart brengen. Op die manier zie je in het logo in één oogopslag zowel de functionele als de emotionele waarde van de renovatietool.
Naast een nieuw logo ontwierpen we voor Setle ook een gloednieuwe website die de voordelen van de tool in de verf zet. Net als het logo, werd de website ontworpen in een hedendaags flat design. De blauwe tinten combineerden we met oranje, de kleur van positiviteit. Voor de gelegenheid haalde onze grafisch ontwerper haar tekentalenten boven en creëerde ze eigenhandig alle grafische elementen. Van de toepasselijke illustraties tot de duidelijke icoontjes, het werd allemaal ontwikkeld op maat van de Setle’s unieke identiteit.