Vaarwel gemiddelde positie

Op 29 september is het zo ver… Dan neemt Google afscheid van de “gemiddelde positie”. De reden? Deze parameter geeft enkel de volgorde weer van de advertenties, niet de locatie op de zoekresultatenpagina. Concreet wil dat zeggen dat als je gemiddelde positie 1 is, je de beste positie in de veiling hebt, maar daarom niet bovenaan de zoekresultatenpagina staat. Je kan ook onder de natuurlijke resultaten de eerste betalende advertentie zijn..

Wat nu?!

Geen paniek. Google geeft je vier nieuwe parameters om je campagnes mee te beoordelen:

  • Top impression rate
    Het weergavepercentage dat afkomstig is van advertenties bovenaan de zoekresultatenpagina
  • Absolute top impression rate
    Het weergavepercentage dat afkomstig is van de eerste positie van de zoekresultatenpagina
  • Top impression share
    De mate waarin kansen om bovenaan de zoekresultatenpagina te verschijnen omgezet worden in effectieve vertoningen bovenaan de zoekresultatenpagina
  • Absolute top impression share
    De mate waarin kansen om de eerste positie in de zoekresultatenpagina te verschijnen omgezet worden in effectieve vertoningen op de eerste positie

Schakel deze kolommen alvast in als je werkt in je Google Ads account zodat je vlot naar de overgang toe kan werken eind september.

Toch hulp nodig? Dan kan je rekenen op onze experts.

  • Google Ads
Vaarwel gemiddelde positie
Silentis