Zo bereik je je klanten tijdens een lockdown

Door het coronavirus zitten we sinds midden maart in een lockdown. Van de ene dag op de andere moesten bedrijven, scholen, handelszaken en horeca de deuren sluiten en werd sociaal contact zo goed als onmogelijk. Maar hoe blijf je dan in contact met je klanten als iedereen braaf in zijn kot blijft?

Iedereen online

Dat de coronacrisis zijn sporen zal nalaten, staat buiten kijf. Thuiswerk, e-learning en e-commerce behoren ondertussen tot onze dagelijkse werkelijkheid. Nu we zoveel mogelijk thuis blijven, gaan we met z’n allen massaal online en maken gretig gebruik van alle digitale mogelijkheden. Niet alleen om toch nog enig sociaal contact te onderhouden met vrienden en familie maar ook om informatie te vinden en al dan niet essentiële aankopen te doen.

Iets met Mohammed en een berg

De uitdrukking ‘Als de berg niet tot Mohammed komt, zal Mohammed tot de berg gaan’ wordt in tijden van corona opnieuw heel erg relevant. Nu consumenten geen winkels of toonzalen meer kunnen bezoeken, is het aan de bedrijven om naar de klanten toe te gaan. Aangezien die zich in groten getale online bevinden, heb je daar nu de grootste kans op een goed bereik. Een goede website is dan ook echt een must voor elk merk dat bereikbaar wil blijven voor zowel bestaande als potentiële klanten.

Webshop

Als je sector en productaanbod het toelaat, is het natuurlijk nog interessanter dat je niet alleen bereikbaar bent maar ook nog je producten online kan blijven verkopen. Dat had onze klant ’t Vitamientje snel begrepen. De Hasseltse versspecialist wilde zijn klanten ook tijdens de coronacrisis groenten en fruit blijven aanbieden en klopte bij ons aan voor een gebruiksvriendelijke webshop. We schoten meteen in actie en ontwikkelden een shopmodule die snel kon worden toegevoegd aan de bestaande website. Zo ging de online shop van ’t Vitamientje in amper anderhalve week tijd online en kan je er voortaan verschillende groenten- en fruitboxen bestellen.

Sociale media

Heb je niet meteen een product dat geschikt is voor verkoop via een webshop? Dan zijn sociale media een goed alternatief om tijdens de coronacrisis consumenten te bereiken. We scrollen vanuit ons kot namelijk nog meer door onze feeds en hebben zelfs meer tijd om de info te verwerken. Blijf dus zeker posten op sociale media en gebruik alle digitale kanalen om ervoor te zorgen dat je merk top-of-mind blijft.

Helpende hand

Ook al mogen we het nu niet te letterlijk opvatten, toch geven we je graag een helpende hand om je klanten ook tijdens de coronacrisis te bereiken. Heb je wel wat gezien in een gebruiksvriendelijke webshop of wil je graag wat hulp bij de content planning van je sociale media? Laat het ons weten! We bekijken samen wat voor jouw bedrijf het beste plan van aanpak is.

  • Social Media
  • Website
Zo bereik je je klanten tijdens een lockdown
Silentis