3 Nieuwigheden op het Google front

Vervelen doe je je nooit wanneer je dagelijks met Google producten werkt. De komende maanden zullen dan ook weer enkele nieuwe ontwikkelingen uitgerold worden. Wij houden de vinger aan de pols en zorgen dat je weer helemaal mee bent.

YouTube for Action

Nog maar recent gelanceerd en al onderhevig aan een eerste update. De YouTube for Action video’s hebben met een call-to-actionknop onderaan en op het einde van de video een sterke focus op conversies. De regels voor het toekennen van die conversies gaan binnenkort anders zijn dan bij de overige YouTube campagnes. In plaats van 30 seconden, wordt 10 seconden als maatstaf genomen voor ‘engagement’ (bij conversies maximaliseren en doel-CPA-biedingen). Daarnaast geldt conversie standaard bij een actie binnen de 3 dagen na interactie met de advertentie. Dat is heel wat minder dan de 30 dagen van voorheen. Klikt iemand op de advertentie en onderneemt hij daarna actie (dus geen klik op de buttons in de advertentie), dan blijven de 30 dagen wel gelden.

Foto’s bij Google Mijn Bedrijf

De lokale zoekresultaten gaan binnenkort grafischer voorgesteld worden. Beeldmateriaal is hierbij een belangrijk onderdeel. Hoog tijd dus om extra foto’s op te laden!

Volgknop bij Google Maps

Onderaan bij het onderdeel waar jouw aanbevelingen vandaag al getoond worden, komt weldra een volgknop zodat je bedrijven (hun Google Mijn Bedrijfpagina) actief kan volgen. Met deze nieuwe wijzigingen kan je hierdoor vanaf nu ook Google Mijn Bedrijfpagina’s aanmaken drie maanden alvorens je bedrijf de deuren opent.