Een jaarverslag op maat

De klant was het centrale thema voor het jaarverslag van de Vlaamse Confederatie Bouw 2016. Hoe kunnen bouwbedrijven de noden van de klant beter begrijpen, wat zijn de huidige behoeften van de klant op de verschillende markten en hoe kan de bouwsector de markt verruimen? Allemaal issues die aangekaart moeten worden om toch klantgericht te bouwen en betaalbaar comfort te kunnen aanbieden.

Om dit thema visueel te ondersteunen werkten we een grafisch concept uit dat het maatwerk centraal stelt. Net zoals een kleermaker een pak op maat van de klant moet maken, moeten bouwbedrijven oplossingen op maat van de klant aanleveren. Het traditionele beeld van de paspop werd dus iets aangepast naar de bouwsector toe en om de idee van “klant is koning” nog verder te illustreren werd een kroontje op de klant zijn hoofd gezet.

Ook de binnenkant kreeg een maatwerkgevoel mee met een waslabel, gekartelde randjes die doen denken aan stukken stof en gepersonaliseerde grafieken. Zo werd het visierapport ook van onze kant een prachtig stukje maatwerk.

Nieuwsgierig naar de inhoud of ons werk? Bestel dan snel je exemplaar op de site van de Vlaamse Confederatie Bouw.