Google Adwords is vanaf nu Google Ads

Met 18 jaar op de teller is Google Adwords ondertussen een volwassen product geworden. Hoog tijd voor een nieuw jasje… Zo werd Google Adwords in de zomermaanden omgedoopt tot Google Ads.

De digitale wereld kwam in een stroomversnelling de afgelopen jaren. Google ontwikkelde dan ook tal van advertentieproducten, meetoplossingen en indelingen. Denk maar aan het optimaal inzetten van mobiele apparaten of het uitwerken van meerdere kanalen om mensen te bereiken zoals YouTube en Google Maps. Deze zijn nu allemaal gebundeld onder de naam Google Ads.

Nieuwigheden

Bij een naamsverandering en een nieuw logo horen ook een aantal nieuwe features. Wij zetten de belangrijkste even op een rijtje.

  1. Responsive search ads
    In de komende maanden zal je per advertentiegroep 15 koppen en 4 beschrijvingen kunnen aanleveren. Google Ads stelt daarna zelf de advertenties samen en leert per zoekopdracht welke combinaties wel en niet werken. Tijdbesparend en volgens Google goed voor 15% extra klikken. Bovendien krijg je als extraatje 90 ipv 80 tekens in de beschrijvingen.
  2. Lokale campagnes
    Veel mobiele zoekopdrachten zijn gericht op een aankoop in de buurt. Lokale campagnes spelen hierop in en hebben als duidelijk doel mensen tot bij jou in de winkel brengen. Door simpelweg een budget in te stellen, wat beeldmateriaal aan te leveren en je winkellocatie op te laden, start Google automatisch een campagne.
  3. Maximize Lift in YouTube
    Met deze nieuwe biedstrategie kan je jouw YouTube-campagnes uitleveren aan de doelgroep die je merk het meest waarschijnlijk overweegt na het zien van de videoadvertentie. Met andere woorden: bereik de juiste mensen op het juiste moment.

Veel van deze nieuwigheden worden de komende maanden uitgerold in Google Ads. Zoek je ondersteuning voor jouw campagne of wens je meer informatie? Contacteer dan onze Google Ads experts.