Content Planning

Content is king… We schreven het al enkele jaren geleden en vandaag is iedereen hiervan overtuigd. Het grote probleem waar veel bedrijven mee worstelen is hoe ze deze content moeten maken. En wat moeten ze vertellen op welk kanaal? Het gevolg: bedrijven worden eindeloos typende apen die zonder na te denken content produceren. Er moet namelijk om de zo veel tijd ergens een boodschap verschijnen. De oplossing? Onze content planning!

Say what?!

Content planning ofwel het structureel in kaart brengen van de boodschappen die je per kanaal wil vertellen. Wil je “all the way” gaan, dan werk je in functie van jouw doelpubliek enkele persona’s uit. Die vertegenwoordigen een bepaald type van persoon met een bepaalde informatiebehoefte. In functie daarvan kan je dan je boodschap aanpassen wat betreft moeilijkheidsgraad, taalgebruik…

5 simpele stappen

Wij pakken de content planning aan zoals we zijn: op een no-nosense manier. In 5 stappen werken we samen met jou aan het maken en plannen van nuttige content.

1. Ritme: bepaal hoe vaak per week of per maand je iets wil vertellen en definieer topperiodes wanneer je het ritme opdrijft.
2. Doelgroep: bepaal voor wie je wat schrijft en welk taalgebruik hier het best bij aansluit.
3. Type: kies je voor een nieuwsbericht, een video, een infographic, een poll… varieer met verschillende types.
4. Kanaal: welke content zet je waar? Welke kanalen passen bij je bedrijf? En welk kanaal sluit aan op de fase van de customer journey die je voor ogen hebt?
5. Verantwoordelijke: iemand moet het doen… Duidt steeds een verantwoordelijk aan zodat de content er ook op het juiste moment ligt

Het resultaat

Na een intensieve begeleiding waarbij je jouw bedrijf en de markt waarin het zich bevindt binnenstebuiten keren, krijg je een overzichtelijke planning per maand. Per kanaal staat opgesomd welke boodschap je gaat uitsturen en je ziet in één oogopslag de verhouding tot al je andere communicatiekanalen. Ons doel is dat je hiermee als bedrijf zelf aan de slag kan. Heb je geen tijd of wil je nog wat extra begeleiding? Dan staan we uiteraard klaar om je verder te helpen.

Interesse?

Meer weten over onze manier van aanpak of wil je wat meer weten over content planning? Geef ons dan een seintje via ons contactformulier en we bekijken samen wat we voor jou kunnen betekenen.