Hartverwarmende nieuwe toonzaal

Met de opening van een gloednieuwe toonzaal die twee keer zo groot is als de oude, klopte Macquoy Haarden bij De Witte Communicatie aan. Er was nood aan een duidelijke communicatiestrategie met een langetermijnplanning om de concurrentiestrijd gewapend aan te vatten.

Website

Een goed online visitekaartje is vandaag de dag noodzakelijk. Niet enkel omdat je website de eerste plaats is waar (potentiële) klanten gaan kijken, maar vooral omdat een eigen site het hart is van jouw online communicatie. De oude website zag er visueel aantrekkelijk uit, maar miste op technisch vlak heel wat belangrijke componenten. Daarom besloten we om te gaan voor een volledig nieuw ontwerp dat niet alleen esthetisch, maar ook SEO-matig een pareltje werd.

Website Macquoy

Print campagne

Onderschat niet hoe veel mensen nog steeds print media lezen. De krant bij het ontbijt of een magazine in het weekend is nog steeds bij veel gezinnen onderdeel van hun dagelijkse routine. We bekeken dan ook de volledige mediaplanning van het huidige en het komende jaar en werkten naar aanleiding van de opening een speciale printcampagne uit. Daarbij was het bereiken van een lokale doelgroep de grote nieuwigheid.

Print campagne

Google Adwords

Online advertising zal voortaan op continue basis gebeuren via Google Adwords. Dit op basis van een search campagne met een beperkte display component. Voor de opendeurdag wordt er naast basis tekstadvertenties ook volop ingezet op beeldadvertenties om zo veel mogelijk (lokale) bezoekers in de toonzaal te krijgen. En dat soms met creatieve targettingmethodes van Google.

Social media

Voor het uitwerken van een strategische aanpak die ook in de toekomst relevante content en SEO-voordeel oplevert, kozen we voor een content planning. Hierdoor vermijden we het gebrek aan inspiratie voor een nieuwsbericht of een post en is er steeds relevante info terug te vinden.