GOOGLE ADS

Hoe extensies in Google Ads zorgen voor meer verkoop

Online adverteren is, met een duwtje in de rug van Corona, zeer competitief geworden waarbij elk concurrentieel voordeel een wereld van verschil maakt. Zeker bij Google Ads waar het aantal advertentieplekken in de zoekresultatenpagina beperkt is. Aan jou de uitdaging om een zo hoog mogelijke positie in de veiling te bemachtigen zodat jij een hoge positie én de daarbij horende kliks in de wacht kan slepen.

Om dit doel te bereiken, kan je je Google advertenties uitbreiden met extensies. Dit zijn kleine stukjes informatie die naast je advertentie verschijnen en je positie en CTR (doorklikratio) verhogen. Bovendien zorgt het inschakelen van extensies ervoor dat je advertentie meer plaats inneemt op de zoekresultatenpagina waardoor je meer opvalt. En misschien nog het beste van allemaal: het inzetten van extensies kost je geen cent meer!

Manuele en automatische extensies

De naam zegt het al. De ene reeks van extensies maak je manueel aan en vraagt wat opzetwerk, de andere wordt automatisch door Google gegenereerd als je deze optie inschakelt in jouw account. Tot voor kort konden manuele en automatische extensies niet samen getoond worden. Sinds het voorjaar van 2022 is dat wel het geval. Sitelinks, callouts en ‘structured snippets’ kunnen vanaf nu met andere manuele extensies getoond worden.

Onze 5 toppers

  1. Sitelinks: Links naar andere pagina’s van je website zoals een prijstabel, een offerte- of -demoaanvraag en testimonials. Resultaten tonen aan dat het toevoegen van sitelinks meteen zorgt voor een hogere CTR.

  2. LocatieGeeft je locatie weer en, indien ingevuld op je Google Mijn Bedrijf pagina, je openingsuren. Het is meteen aanklikbaar en valt dus meer op. Bovendien is de locatie-extensie altijd een aparte regel in je advertentie waardoor die meer plaats inneemt.

  3. Promoties: Zorgt dat bepaalde acties extra visibiliteit krijgen. Ze staan vetgedrukt en bevatten ook weer een link naar je website. Ook de promoties staan op een aparte regel, waardoor ze sterk opvallen.

  4. Leadform: Geen link naar je website, wel direct een formulier om je gegevens achter te laten. Ben je aangemeld via je Google account, dan staat het meeste ook al ingevuld klaar waardoor je vaak direct kan verzenden. Niet ideaal als je met je campagne trafiek wil genereren, wel voor leads. Elke leadform staat ook nog eens in een kadertje op een aparte regel waardoor deze extensie altijd opvalt.

  5. Bel-extensie: Je telefoonnummer wordt niet alleen getoond in je advertentie maar is op mobiele apparaten ook aanklikbaar. Hierdoor kunnen geïnteresseerden meteen naar je bedrijf bellen.

Stimuleer verkeer en verkoop

Hoewel ze wat inspanning vragen om op te zetten, zijn extensies een uitstekende manier om je CTR te verhogen, meer bezoeken op je landingspagina te krijgen én je conversies de hoogte in te jagen. Weet je niet goed waar te beginnen met je extensies? Reken dan op onze Google Ads experts. Zij helpen je graag verder.

GOOGLE ADS