CONTENT | SOCIAL MEDIA

5 tips voor meer volgers op Instagram

Instagram bedrijfspagina aangemaakt? Check! Een onderbouwd contentplan? Check! Voldoende volgers? Euh… Dan is het hoog tijd voor actie, want als niemand jou volgt zullen je inspanningen ook niet tot nieuwe klanten leiden. Volg daarom onze vijf tips om jouw volgersaantal in 2023 de hoogte in te jagen!

1. Zorg voor een hashtag-strategie

    Met een hashtag wordt content verzameld zodat mensen makkelijk de weg vinden naar bepaalde onderwerpen, maar dat wist je ongetwijfeld al. Maar weet je ook hoeveel hashtags je moet gebruiken en welke? Nee? Wel, je kan tot 30 hashtags toevoegen, maar zorg er wel voor dat je bericht leesbaar blijft en hou de aandacht bij je onderwerp. Zo combineer je best eigen tags zoals #dewittecommunicatie met een populaire tag en inhoudelijk moet je een focus of expertise bepalen bij de keuze van je hashtags. En psst, spiek ook even bij de concurrentie of leer uit oudere posts welke hashtags wel of niet voor jou werken. #graaggedaan

    2. Gebruik Reels

    Video blijft een succesformule en wordt sneller opgepikt door gebruikers die je nog niet volgen. Kortom, er is geen ontsnappen aan! Maak gebruik van Reels in je Instagramstrategie om bijvoorbeeld een begrip in een video uit te leggen, producten in de kijker te zetten of kortingen te tonen. En wat heb je daarvoor nodig? Enkel een smartphone en een gezonde dosis zelfvertrouwen!

    3. Optimaliseer je bio

    Een goede eerste indruk maak je maar één keer. Zorg er dus voor dat je bio ‘on point’ is. Het is uiteindelijk de plek waar iemand terecht komt die jou wil volgen. Gebruik daarvoor een duidelijke profielfoto, de juiste keywords en hang enkele Story-highlights vast aan je profiel. Je kan ook links leggen naar je blog, pagina’s binnen je website of webshop met een ‘link in bio’ tool.

    4. Werk met influencers

      Als je invloed wil hebben op je doelpubliek, kan je met een influencer in zee gaan. Succes verzekerd! Nu, als je nog nooit met een influencer hebt gewerkt, kan je best voor een micro-influencer kiezen. Die hebben niet het grote bereik van een ‘BV’, maar wel een eigen, duidelijk afgebakend doelpubliek. Ze vertellen hun eigen verhaal en promoten producten die in hun levensstijl passen. Ga dus op zoek naar een influencer die bij jouw product past.

      5. Creëer interactie met Stories

        Stories zijn razend populair. Een deel van de Instagrammers heeft zelfs enkel nog oog voor Stories zonder verder een blik te werpen op de feed. Investeer je dus maar beter in Stories? Yes please! Maak hierbij gebruik van alle beschikbare tools om reactie en interactie vragen. Denk maar aan de poll sticker of de ‘question box’. Zo kan je, euh… volgen, wat er speelt bij jouw doelgroep en potentiële volgers.

        Heb je toch nog vragen of zoek je een 'community manager' om je Instagramaccount over te nemen? Contacteer dan onze social media experts. 

        CONTENT | SOCIAL MEDIA